طراحی دستگاه آیکیو باکس (IQ Box) توسط فناوران مرکز رشد دانشگاه اصفهان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 621
نویسنده : حامد عابدی

دستگاه آیکیو باکس (IQ Box) توسط فناوران مرکز رشد دانشگاه اصفهان طراحی و ساخته شد.

منصور ساکی نژاد مبتکر این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: دستگاه آیکیو باکس مجموعه‌ای کمک آموزشی است که بر اساس نظریه‌های علمی و تجارب روانشناسی تربیتی ظراحی شده است.

وی با بیان اینکه حداقل 59 درصد فعالیت‌های روزمره از روی عادت انجام می‌پذیرد، افزود: انسان می‌تواند عادت‌هایی که موفقیتش را تضمین می‌کند در خود پرورش دهد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سپهر دانش ادامه داد: تا هنگامیکه رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشود، تمرین و تکرار مداوم که آگاهانه باشد باید انجام شود.

وی در خصوص مزایای این دستگاه گفت: نکته به نکته شدن مطالب برای فرد به صورت مجزا، برنامه ریزی مناسب زمانی برای تکرار مطالب مطالعه شده، برخورد مناسب با مطالبی که فرد در یادآوری آنها دچار اشکال می‌شود، حذف به موقع مطالب آموخته شده و تاکید بر مطالبی که هنوز یاد گرفته نشده و بهره برداری درست از سیستم پرسش و دریافت فوری پاسخ از مهمترین مزایای این دستگاه است.

ساکی نژاد همچنین در خصوص عملکرد این دستگاه ادامه داد: کاربر موظف است در پوش یا دستگیره دستگاه را یک خانه در جهت ساعتگرد بچرخاند و سپس دریچه‌های مرور مشخص شده روی دستگاه را باز نماید و کاغذهای مرور درون آن دریچه‌ها را مرور نماید.

وی افزود: کاربر باید کاغذهای درون دریچه خروجی دستگاه را خالی نماید و کاغذهای جدید درون ورودی دستگاه بگذارد و این کاغذها پس از مرور در پنج مرحله و سپری کردن دوره 32 روزه از دستگاه خارج می‌گردند.

عضو مرکز رشد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از این دستگاه شده است، گفت: در حال حاضر مشغول ارسال سفارش‌های پیش فروش شده به نقاط مختلف کشور هستیم.

وی بیان کرد: این دستگاه دارای گواهی ثبت اختراع جهانی در ایالات متحده آمریکا، تاییدیه علمی از معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و به شماره 67063 در سازمان ثبت مالکیت‌های فکری کشور به ثبت رسیده است.

ساکی نژاد اضافه کرد: این دستگاه عنوان طرح برگزیده علمی و پژوهشی اصفهان، جشنواره بین المللی کشورهای غرب آسیا، ششمین نمایشگاه ملی ابتکارات و اختراعات و هشتمین جشنواره ملی ایده‌های برتر را کسب کرده است.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: